Monday, August 9, 2010

Tegur Tanda Sayang Bukan ?

Assalamualaikum WBT :)


'Orang nasihat tapi tak nak dengar'

Yeah . Itu lah aku . Serious aku paling tak suke orang kasi advice yang mengarut ngarut and melebih lebih dekat aku . Cuz aku selalu rase yang aku betul and diorang salah . HAHA . Ini kan hidup aku . So korang ape susah kalau aku buat salah ?

Tapiiii . . . Tu semue dulu . Selepas aku muhasabah diri , aku sedar yang aku insan yang lemah and always buat silap . Cehhhhhhh . Tapi aku tak tahu semue tu sampai satu hari orang tegur aku . Mula mula aku rase menyampah plus bengang gila dengan teguran die . Mane taknya , ade ke patut die pergi cakap yang aku ni asyik tergedik gedik depan lelaki . Tak tahu malu .

Yela . Aku pun mengamuk lah . Terus tak nak kawan die 3 hari 2 malam . HAHA . But after aku fikir fikir balik , ade betul la jugak ape yang die tegur aku . Sampai kadang kadang , bende yang haram jadi halal kot ! Astaghfirullahalazim .

And dulu aku pernah letak GAMBAR TAK PAKAI TUDUNG DEKAT MYSPACE . But then someone tegur . 'Qila pakai tudung lagi comell :)' Sumpah malu but dengan teguran die lah aku dah tak letak gambar aku tak pakai tudung kat public ! Thanks ye AM :)

So , ape yang aku nak sampaikan kat sini sebenarnye , BILA ORANG BAGI ADVICE , AMBIK MASUK DALAM HATI AND KEPALA HOTAK KORANG . Pikir dalam dalam .
Jangan bajet macam korang tu bagus . Bangge sangat ke bile tunjuk aurat ? Bangge buat maksiat ? Ceh ! Aku tak dengki langsung kot dengan korang ! Serious weh tak tipu !

Jaga maruah , ingat ALLAH :)
Tula quote aku sempena bulan Ramadhan yang dah nak dekat ni ! Amacam ? Suci kan kan kan ? Heheheheh :P

Aku bukan nak bajet alim . Tapi ini sekadar peringatan . Aku pun takde lah baik sangat . *mengaku -.- But at least aku try nak berubah ke arah kebenaran . BUKAN KE ARAH KESESAKAN LALU LINTAS !!!

Jom tunaikan ibadah ! Jangan lupa diri jangan lupa sahabat jangan lupa YANG MAHA ESA :)
Sekian , wabillahi taufiq wal hidayah Wassalamualaikum wr wb :)


NOTA SUCI : sangat terharu dengan kata kata seseorang :)






0 budak comell: