Sunday, July 17, 2011

Susah sangat ke nak mintak maaf ?


MAAF !


4 huruf 1 perkataan yang sangat sukar diungkapkan manusia . Termasuklah aku *tunduk bawah maluuu*
Bagi aku , perkataan maaf ni , impact dia bila kita ucapkan sangat besar dan bermakna . Ecewahhh ! Tapi memang betul wey . Kita susah nak luahkan tapi bila dah luah , memang terbaik ahh !


Tapi tapi kan ramai sangat orang yang susah gila nak cakap or mintak maaf dekat orang lain bila dia dah buat salah . KENAPA EHH ? KENAPA ? Sebab ego tinggi sangat !! *menurut kamus ini ego membawa maksud persepsi seseorang tentang harga dirinya, yang seterusnya mempengaruhi keyakinan dirinya*


*ahahahaha ini dia 'EGO'*


HAAAA NAMPAK TAK ? Ego tu kadang kadang bagus tapi kadang kadang kalau terlampau tinggi sangat , melampau jugak weyy . Bukan susah pun nak mintak maaf sebenarnya . Ataupun maybe ramai manusia khususnya orang Islam yang hanya minta maaf bila raya je . So kiranya macam setellah dosa aku kat kau satu tahun .


OH TIDAK !




Jangan biasakan . Ya memang betul bila time raya minta maaf . Tapi manalah tahu kau tak sempat nak beraya tahun tuu . Yelah ajal maut kan semua kat tangan ALLAH . Kau kena sedar kalau kau tak mintak maaf , and orang tu tak maafkan kau , susahh weyyy !


DULU aku memang liat doe nak mintak maaf lagi lagi dekat parents aku . Liat betoiii ! Dah macam daging kambing dah aku . Aku niat je nak mintak maaf tapi maluuu ~~ AHAKSS ! Tu memang sifat semulajadi aku ye . Harap maklum . PEMALU sangattt :PP Tapi SEKARANG , hehe . Dah pandai a.k.a rajin sikit nak mintak maaf . Bukan lah maksudnya kau TAKTAHUMALU sekarang ni !! Just malu nak mintak maaf tu dah kurang lah :)


AAA OKAY TAKKK ? HIHI bagus kan akuu :PP


And to si penerima maaf , kau jangan lah gelabah sangat tau . Maafkan jelah si peminta maaf tu . Sedangkan Nabi ampunkan umat :) Inikan pulak kita . Contohilah Rasulullah SAW :DD




HAAAA MEH AKU BAGI AYAT SIKIT CAMNE NAK MINTAK MAAF !


Untuk mak:
'Mama , kakak mintak maaf sebab tinggi kan suara dengan Mama tadi'
'Mak , adik nak mintak maaf sebab gaduh dengan mak tadi . Maafkan adik yeee ? *sengih sikit*'

Untuk ayah :
'Bapak , sorry aww sebab tadi orang macam orang gila jehh xD Heeee *sengih jugak*'
'D, D marah ke? Kalau marah sorry lah . Angah gurau gurau kambing jeee tadi tuhh :DD Daddy hensemm !'

Untuk kawan :
'Awak , saya mintak maaf' *paling simple*
'EH , kau marah ke pasal tadi ? Sorry wehh . Aku main main je tadii !'
'WEY GILA . Sorry doe aku marah marah kau tadi . Sayang kau la sengal'


HEE OKAY SENANG KAN ? BUANG EGO AWAK TU SIKIT ! BYEEE ASSALAMUALAIKUM :)









4 budak comell:

sitiz said...

huhu,,, manusiA skrg mmg sukar ckp maaf,,, EGO kdg2 uh,,,

siti nur nadirah said...

awak, saya mintak maaf. :D hahah

Aqila Sarah said...

@sitiz betul tuh ! ego memanjangg !

Aqila Sarah said...

@siti nur nadirah okay awak dimaafkan <3