Tuesday, January 17, 2012

Cinta Tanpa Restu Keluarga


Assalamualaikum WBT.


OH HEYY! Harini aku cuti! Muahahahaha. Happy happy! Tkdelah nak duk menghadap muka akak tu 24jam. HEH, jap lagi nak keluar pergi jumpa yang tersayang. But before that nak post something.. Something yang dah lama aku pendam.. Muahahah tipu ni.





SO, ini bukan nak cerita pasal kerja yang kadang2 mentesionkan aku k. BUKAN. Nak ceghita pasal couple2 skg nih. Yang bercinta tanpa restu dari keluarga. Like seriously, kau bercintalah berapa lama kau nak, bertahun2 ke, kalau mak bapak kau tk suka, tk kemana pun.


Fikirlah sikit. Mak ayah kau marah, tk suka dgn lelaki/perempuan pilihan kau tu semuanya bersebab. Lainlah kalau mak korang mcm mak zikir dalam TentangDhia tuh. Ahaks! Tu lain cerita. Ini kalau semua org pun dah cakap yg pasangan kau tu punya perangai mcm taik, fikir2kan lah. Jgn lh cakap yg family kau tu tk syg kat kau sebab tkleh terima kekasih kau. Sampai nak lari2 rumah bagai. Mogok tknk makan and yg sewaktu dgnnya.




Kekasih kau tu mintak duit kau kasik. Dia mintak kau belikan dia baju kau kasik. Nak topup pun kau kasik. Jgn sampai dia mintak maruah, pun kau nak kasik! Apelah. Otak ada tapi letak kat bontot. Ye, aku tahu cinta tu buta dan boleh menyesatkan. Tapi tolonglah simpan duit pergi buat operation bagi mata kau tu nampak balik. DIA BUKAN UNTUK KAU.


Kalau sekali dia cakap nak berubah, bagi peluang. Tapi kalau dah 2 3 4 5 kali dia asyik buat masalah yang sama, curang dgn kau, aku rasa kau dah boleh nampak sendiri dah. DIA GUNAKAN KAU JE TUH.


And nanti bila dah sedar, baru kau nak mintak tolong dengan family. AND nanti baru kau tahu yang family kau ni sayang kat kau and tk pernah abaikan kau. Diorang just nak yg terbaik utk kau. ADA PAHAM ADIK KICIK? Bagus


*hakhak tkde kena mengena dgn aku pung. Muahaha*


OKAY ASSALAMUALAIKUM WBT!









0 budak comell: