Monday, March 6, 2017

Pernah tak?

Assalamualaikum WBT :)


Eh,

Pernah tak kau jumpa someone yang kau dah nampak baik buruk dalam diri dia, tapi kau still nak dia?

Pernah tak kau sedar and tahu je apa yang someone tu buat kat kau, suruh itu suruh ini, tak suka itu tak suka ini, tapi kau tak kisah pun and you're willing to do it happily, as long as someone tu happy jugak?

Pernah tak kau ada beribu pilihan dan sebab untuk tinggalkan someone, tapi kau tetap pilih untuk stay?

Pernah tak rasa yang kau memang nak tolong someone tapi kau tak tahu macam mana nak tolong tapi at the same time kau still nak selalu ada untuk dia?

Pernah tak?

Aku pernah. Dan aku masih.

Orang tanya, tak penat ke? Tak kisah ke? Aku okay ke?

Tak penat. Tak kisah. Aku okay, inshaaAllah.

But now I'm at the point where I don't even know what to feel. Patut ke tak patut aku rasa macam ni. Tak rasa berat, tak rasa beban, tak rasa menyampah. Tapi tipulah kalau aku cakap aku tak pernah sedih dengan dia. Tapi bagi aku, sedih tu normal lah kan. Dan kadang2 tu aku sampai doa, aku minta Tuhan bagi aku rasa apa yang sepatutnya aku rasa. Kalau aku sepatutnya rasa sakit, kecewa, sedih, bagilah. Supaya senang aku nak buat pilihan. Huhu...


Doakan please! Aaaaaaa tak tahu nak buat apa....

Assalamualaikum WBT.





0 budak comell: